söndag, augusti 30, 2009

Red Sky Bangkok


Igår testade vi en ny skybar, Red Sky som ligger på våning 55 i Centara Grand Hotel. Hotellet ligger vid Chit Lom/Pratunam och sitter ihop med shoppingparadiset Central World . Det är ett riktigt nytt och fint hotell, kostar ca 1000 kr per natt och det syns över Bangkoks skyline genom den stora bågen som byter färg. Micke var en sann gentleman och bjöd mig på drink under stjärnorna.

I restaurangen Red Sky kan du välja om du vill sitta inne under ac tillsammans med livepianisten eller ute på takterassen under bar himmel.






Vi valde självklart utomhus och Red Sky är nog den snyggaste takbaren jag besökt i Bangkok och den är inte ett turistmål som Sirocco/State Tower. Belysningen är perfekt med platsbågen som ändrar färg, små lampor som ser ut som stjärnor längs med sidorna, lyktor på alla bord och ur högtalarna ljuder pianistens sköna låtar. Utsikten är magnifik och mittemot ser du Bangkoks högsta byggnad Bayoke Tower. Red Sky har öppet 18-01 mån-fre och 11:30-03 under lör-sön, (stängt vid regn). Drinkar kostar runt 300 bath, maten som just nu har fokus på skaldjur ligger mellan 500-2000 bath, vinlistan är lång och det sägs att denna bar har flest variationer av Martinis i hela stan. Jag själv drack jag en Mojito som var super! (Ja, jag vet bilden på mig är allt annat än bra när det kommer till kvalité men det var den enda som togs.)

5 kommentarer:

Annika sa...

Så bra att ha dig till att kolla upp lite nya barer, själv har jag blivit såå bekväm, går knappt ut längre. men nu ska det bli ändring!!!
Annika

Towis sa...

Annika: ja det tycker jag :)

Wilda sa...

Towe, snart kommer intervjun med dig komma upp på www.travelaid.se

Har du lust att maila en eller ett par bilder på dig själv?

MVH Wilda Nilsson- thisiswilda.com

Towis sa...

Wilda: kul, bild kommer!

Anonym sa...

Hej!

Jag hittade din blogg då jag letar runt efter info om denna restaurang :)

Vad skulle du säga att prisnivån ligger, är det lika dyrt som Sirocco? Håller på och planerar en fin middag för en stor grupp personer och många som inte är beredda att betala HUR mkt som helst... Tack på förhand!

Mvh Minja